29.8.14

לפני כמה ימים שיחקתי מחבואים עם האחיינית שלי בת ה- 3. המחבוא שהיא מצאה לעצמה לאחר התרגשות וציפייה רבה, שעשע אותי מאוד: היה זה בפינת הסלון על הרצפה, כשהיא שכובה בסמוך לשולחן וזרועותיה מבקשות לכסות את ראשה ואת עיניה העצומות. ברגע הראשון שהבחנתי במחבואה הכה גלוי, לא ממש הבנתי מדוע היא חושבת שכך היא מסתירה את עצמה? וברגע הבא היה לי ברור שהיא שרויה תחת הרושם שכל עוד היא לא רואה אותי, שהרי עיניה עצומות, גם אני לא רואה אותה. אני מניחה שרבים מכם מכירים את התופעה המפליאה הזו.

האם היא שמורה אך רק לממלכת הילדים? מה בין תודעה ילדית לתודעה בוגרת? ומהי בשלות רוחנית בהקשר התודעתי?

תודעה ילדית היא תודעה השקועה בתוך עצמה, החווה את העולם הסובב לה בעיקר מתוך הפריזמה הסובייקטיבית שלה. זוהי תודעה החסרה נקודות מבט החורגות ממבט עיניה האישי, ועל כן היא שרויה תחת הרושם שהחוויה הפנימית שלה היא בלעדית והיא האמת המוחלטת. תהליכי חניכה רוחניים מלמדים את האדם להתוודע לתנועות תודעתיות שונות במרחב, מתוכם מתקיימת הרחבה והעמקה של ההכרה ושל המרקם החוויתי והרגשי. אדם המקיף בתודעתו נקודות מבט מגוונות, הוא אדם שניחן בבשלות רוחנית וביכולת אמיתית להשכין שלום: להקיף בתודעתו את השלם ולמצוא באמצעותו את "דרך האמצע"- את נקודת המפגש בין שני הפכים. עניין זה הוא מכריע בקונפליקט בין שתי נפשות ובין שתי אומות.

אחד התרגולים הרוחניים והעוצמתיים עבור עניין זה הוא התרגול של דעת-לב. דעת-לב הוא מצב תודעתי מובחן וייחודי המכוון לחלל הרוחני השרוי בין כל שניים, מתוכו דבקה התודעה בתודעה אחרת ומקיפה את קריאתה ואת ייחודיותה. בדעת-לב מתחולל שיח עמוק, ללא מילים, המגלם ראייה עמוקה של הסיטואציה והקפתה בשלמותה. בשנים האחרונות, אני בעיקר חוקרת את המצב התודעתי הזה ואת התרגולים אליו. יש שם בשורה. תורה חדשה. 

ומה עוד חדש?
ערב היכרות
לאחר החגים אקיים ערב היכרות עם דרכי ופועלי לשנה הקרובה. הערב יתקיים במוצ"ש, 15.11.14, בשעה 20:00, בסטודיו של הפסלת רונית שפילר בעין ורד. בערב זה תהיה גם הזדמנות מיוחדת לרכוש מיצירות האומנות של רונית, יצירות המגלמות דעת -לב ואת מציאות הזיקה עם עולם הרוח באופן המעורר השראה וריפוי. ההשתתפות בערב היא בהרשמה מראש בלבד ומספר המקומות בו מוגבל.

לפרטים נוספים.

קורס בסוד שיח- מרחב הטיפול הבובריאני.
15 מפגשים שבועיים. תאריך פתיחה בערב חנוכה- 17.12.14.
שנה שעברה התחלתי ללמד את הקורס המעמיק הזה של מרחב הטיפול הבובריאני. זכיתי בקבוצה מופלאה שעשתה עם הכלים הללו דרך משמעותית של ריפוי ושינוי. יוצאת שוב לדרך. מוזמנים להצטרף.

לפרטים נוספים.

הרצאה- על האשמה.
ב- 28.11 בשעה 9:00 במרכז הישראלי לפרחי באך.
ההרצאה תיתן נקודת מבט ייחודית וגישה חדשנית לריפוי האשמה ורגשות האשמה, מתוך הגישה הבובריאנית שפיתחתי. לאחר ההרצאה יידון הנושא דרך הכלים של פרחי באך. היום הזה פתוח למטפלים בפרחי באך, מטפלים בכלל ולכל אדם המבקש לגעת בעומקו הנפשי והרוחני. 
לפרטים נוספים.

מסע לקצ'קר - צפון מזרח טורקיה.
14-21.6.2015- בהדרכה משותפת עם יותם יעקבסון.
חרף העובדה ששריינו תאריכים ובנינו תכנית, החלטנו לדחות אותה עד לאביב הבא (ובקצ'קר האביב מאוחר - ביוני). יותם מספר שבביקורו בקצ'קר השנה זכה ליחס אוהד בלבד. בכל מקום הסבירו לקבוצה פנים. אנו נרצה לשלב במסע הזה על תכניו המגוונים הליכות בטבע , מדיטציות, עבודה פנימית ובעיקר את הארת שפת הזיקה עם עולם הטבע, הרוח והאדם, מתוך מפגש חי עם כל אלו ותהליכים אישיים וקבוצתיים. הקבוצה מוגבלת לעד 12 משתתפים. בקרוב אשלח פרטים מלאים על המסע ועלותו. בינתיים אתם מוזמנים להתרשם מגלריית התמונות של יותם ומנופי הפלא של האזור.

פריחה בקצ'קר.

נופים בקצ'קר.

 

חודש אלול טוב לכולם,
בברכת דעת-לב,
אילניה.