18.10.14

אני יושבת במדיטציה בחדר האורחים של ראש המנזר, קדושתו שורה במרחב ומסייעת להעמיק במדיטציה. זה כבר עשרה ימים שאני מתרגלת באינטנסיביות את המדיטציה הזו, מעמיקה לתוכה ומוצאת בה חולייה שחסרה. חסרה בתוכי. הימים במנזר שקטים ועמוקים ועיקר זמנם מוקדש להיכרות והעמקה בדרך המדיטציה הבודהיסטית הנלמדת כאן. זו מדיטציה חדשה עבורי לחלוטין: אין בה תנועה, אין בה חריגה, אין בה דואליות. אין שניים. אין עולם. אין אתה. והאני ...מתפוגג ושב. ההתעוררות מהמדיטציה היא כאל תוך רקיע נטול עננים. הנפש קלה ושמחה, השקט עמוק ויציב. אני מספרת לעצמי שהנה אחרי שנים של כמיהה לדבר, מצאתי כאן את נקודת האתחול הפנימית- מעין רובד ראשוני בתודעה שמרגע שננגע, הכול נושר מתוכו כלא היה (מחשבות\רגשות\אמונות )ונולד מחדש, צלול וזך. החוויה הזו ממלאת אותי בהתרגשות רבה.

והנה אני יושבת כאן במדיטציה בחדר האורחים הנעים והמאפשר, והפעם המולת הקולות שבחוץ לא מאפשרת לי לצלול. אלו הם קולות של ילדים, קולות שמחים, קולות נמשכים בזמן הליניארי. גם חבריי למסע עוצרים את המדיטציה וקמים אל החלון לצפות במתרחש. אני רוצה להישאר, להדוף את הקולות, לשוב אל תוך דממה. וכאשר מכוונת שוב את התודעה לכך, פתאום גל גדול של אנרגיה, כמו יד נעלמה, לופת אותי מבחוץ בעוצמה, בקריאה לצאת החוצה. לצאת שוב אל העולם. אני קמה בתחושת דחיפות מן הכורסא הנוחה שבחדר, ויוצאת במהרה. הילדים-נזירים ממשיכים בשאגת מרוצתם מן המקדש המרכזי, ידיהם גדושות בממתקים, כמה שמחים הם! העץ הגדול שבחצר הפנימית מהבהב לעברי בברקים ירוקים, וקולות הציפורים במעופן, ממלאים את המרחב בשירה יפה, שירת עולם. אני נותנת לכל זה להיספג פנימה. להיכנס לעומקי. אני מחליטה להתיישב על המדרגות המשקיפות אל מגרש המשחקים של הילדים. הם ממשיכים במרוצתם במורד המדרגות, חולפים לידי ואש גלימתם מבעירה בי תשוקת חיים, תשוקת מגע, תשוקת אני-אתה. משהו מתנגן בי, זה מתחדד ומתגלה כאמרתו הנודעת של הבעל שם טוב: "עולם, עולם, איך דילגתי מעלייך". יודעת עתה, שמשהו חדש בי הואר...

בשהותי כאן במנזר זכיתי לדעת במעט את טבע העצמי ועתה שבה, ממקום חדש, אל טבע קיומי. אל השניים. אה הוי! כמה רבה היא שמחת השיבה הביתה.

ערב היכרות

במוצ"ש,15.11.14 , בשעה 20:00 , יתקיים ערב היכרות עם גישתי הטיפולית והרוחנית, ותוצג בקצרה תוכנית הפעילות לשנה הקרובה. הערב יתקיים בסטודיו של הפסלת רונית שפילר במושב עין ורד (בשרון), ותהיה בו גם הזדמנות מיוחדת לרכוש מיצירות האומנות הנפלאות של רונית. ההשתתפות בערב היא בהרשמה מראש בלבד ומספר המקומות בו מוגבל. מהרו להירשם!

קורס מבוא בסוד שיח- מרחב הטיפול הבובריאני.

15 מפגשים שבועיים. תאריך פתיחה בערב חנוכה- 17.12.14.

שנה שעברה התחלתי ללמד את הקורס המעמיק והחדשני הזה. זכיתי בקבוצה מופלאה שעשתה עם הכלים הללו כברת דרך משמעותית של ריפוי ושינוי. הלימוד הזה רק ממשיך להעמיק, להתחדד ולהתחדש. הקורס פתוח לקהל הרחב ובניהם גם לאנשי טיפול שונים המבקשים להכיר את המשנה הדיאלוגית של מרטין בובר, מתוך התנסות חוויתית ותודעתית. בהמשך, בוגרי הקורס יוכלו להצטרף לבוגרי הקורס הקודם ולהתמחות כמטפלים בובריאניים. מוזמנים מאוד להצטרף.

לפרטים נוספים.

הרצאה- על האשמה

ב- 28.11 בשעה 9:00, במרכז הישראלי לפרחי באך.

ההרצאה תיתן נקודת מבט ייחודית וגישה חדשנית לריפוי האשמה ורגשות האשמה, מתוך הגישה הבובריאנית שפיתחתי. לאחר ההרצאה יידון הנושא דרך הכלים של פרחי באך. היום הזה פתוח למטפלים בפרחי באך, מטפלים בכלל ולכל אדם המבקש לגעת בעומקו הרוחני.

פרטים נוספים.

מסע לקצ'קר - צפון מזרח תורכיה.

14-21.6.2015- בהדרכה משותפת עם יותם יעקבסון.

אנו נרצה לשלב במסע הזה על תכניו המגוונים הליכות בטבע , מדיטציות, עבודה פנימית ובעיקר את הארת שפת הזיקה עם עולם הטבע, הרוח והאדם, מתוך מפגש חי עם כל אלו ותהליכים אישיים וקבוצתיים. הקבוצה מוגבלת לעד 12 משתתפים. בקרוב נשלח פרטיםמלאים על המסע ועלותו. בינתיים אתם מוזמנים להיכנס לקישורים כאן ולהתרשם מיופי המקום.

נופי קצ'קר

 

פריחה בקצ'קר - חודש יוני

 

בברכת דעת-לב,

אילניה.