20/7/15

עומק געגועי

הטמירים

מבעירים תשוקתי לך

באין-הפסק.

צימאון לאל חי.

געגוע הוא התנועה הראשונה שפקחה עין בנפשי. הוא השם הראשון שנתתי בגני הפנימי ובהתוודעות הראשונית לנבדלותי. געגוע הוא הצליל המושר בזיקה שלי עם כל דבר במציאות; קריאה יסודית ולא ממומשת המבקשת מענה.

מה מעורר את הנפש לצאת למסעה הרוחני? - יהיו שיאמרו שאלו ההתפעמות והמבוכה. כך קרה לגדולי רוח כמו אריסטו והרמב"ם. אך היו גם גדולים ומרהיבי עוז שנפשם נישאה מהם מרחק אינסוף מכוח הכמיהה למראות השגב. 

"נפשי שואפת למרחב אינסוף

נפשי שואפת למרחק אינסוף."

(הרב קוק)

הגעגוע מציין בנפש היעדרות. אין. ההתפעמות מתחילה בנפש מהיש.

ההתעוררות למסע מחוברת לנקודת הפתיחה של הנפש והיא גם זו הרומזת לנקודת היעד והמרפא.

מהי חוויה רוחנית ? – עבורי זוהי התרחשות של זיקה ביני ובין היסוד הטרנסנדנטי שבמציאות. זהו מפגש ומגע עם ממשות שחורגת מגבולות הכרתי ותפיסתי. משהו מבחוץ (נפש / תודעה) חודר אל תוך הכרתי הנבוכה.

הגעגוע היה מאז ומעולם ה"מרכבה" שלי אל הטרנסצנדנטי. הוא שב ולוקח אותי אל העולם, אל נפש אחרת, אל הרבדים המופשטים והמעודנים שבמציאות. הגעגוע מוביל אותי למפגש עם הרוח.

לימים למדתי שיש להיזהר עד מאוד בכיוון של הגעגוע. למעלה? למטה? אנכי? אופקי? התרגולים והמדיטציות שלמדתי כיוונו בעיקר אל הנסתר והלא מוחשי והדבקות עם מציאות עליונה הפכה את נפשי למפוצלת: קיומי נחלק בין "כאן" ל"שם", והלמטה ידע יתמות וחוסר שייכות מייסרים. משהו בי ביקש אחר מרפא. ביקש ומצא. מצא בתוך היש.

מצא בנתיב דרך ייחודי שאותו אני מכנה "דעת-לב".

"דעת-לב" הוא מצב תודעתי ייחודי של יחסי זיקה עמוקה בין אדם לבין סביבתו, העולם הזה. זהו מצב נפשי ורוחני מיוחד המתחולל ברובו בעיניים פקוחות לרווחה (תרתי משמע) ומתוך תנועה במרחב הגשמי, שדווקא מתוכו בוקע ונגלה האור הרוחני. המגע עם "הטרנסצנדנטי" אינו מתרחש עוד בעולמות עליונים ולא נגלה מתוך מדיטציות והתבודדויות ארוכות. הוא מתחולל ונחשף מתוך פגישה: פגישה אינטימית עם מציאות קונקרטית, פגישה אינטימית בין שניים באשר הם: אדם עם אדם, אדם עם עולם הטבע .

את ההשראה לדרך הזו שאבתי מהפילוסופיה הדיאלוגית של מרטין בובר ומתוכה גם פיתחתי גישה טיפולית ייחודית שבמרכזה ריפוי מתוך המיומנות לפגוש ב"דעת-לב".

והגעגוע? – מנצנץ הוא בטיפות הזהב של העולם הזה ופירות צמיחתו הינם קרבה ואינטימיות גדולה. דרכו מצאתי בכדור העולם הזה בית-נווה.

שערי הדרך הזו פתוחים בפני כל נפש.  

דעת-לב בשנה הקרובה:

קורס מבוא בסוד שיח- מרחב הטיפול הבובריאני.

15 מפגשים שבועיים. תאריך פתיחה - 3.11.15

הקורס הזה הוא הדרך המקיפה והעמוקה ביותר להתוודע לנתיב של "דעת-לב". בקורס לומדים את שפת הזיקה של בובר מתוך גישה פנומנולוגית והיכרות עם המושגים המיוחדים המוצגים בטקסטים הפילוסופיים שלו. כל אחד מהמשתתפים עובר מהלך פנימי ועמוק לאור הגישה המיוחדת הזו ומתוך ליווי והדרכה אישית שלי. הקורס נפתח פעם אחת בשנה והוא מוגבל ל-15 תלמידים לכל היותר.

ערב היכרות למתעניינים בקורס יתקיים במוצ"ש, 29.8 בשעה 20:00, במרחב גלייה שבבני עטרות (ליד יהוד). יש להירשם מראש במייל.

פרטים נוספים על הקורס בקישור הבא.

לחץ כאן.

מסע לקצ'קר - צפון מזרח תורכיה.

יוני 2016 - בהדרכה משותפת עם יותם יעקבסון.

ביוני האחרון יצאנו למסע ראשון ומשותף בחבל הארץ היפה הזה. יש משהו ביופי עז, שמוציא את האדם מתוך עצמו וכמו אומר לו: הי'- האלוהי, היסוד הטרנסנדנטי, הוא פה. פקח עיניים ולב והיפתח אליו, צא לקראתו. מסע רוחני מתחיל כאמור בדיוק בצו הזה של "צא". צא מעצמך, מגבולות הכרתך. והטבע הוא מורה גדול לעניין הזה. לאחר שראינו ,יותם ואני, כי טוב הדבר. טוב בין שנינו וטוב ויפה, כל כך יפה הוא המסע, החלטנו להמשיך עם שיתוף הפעולה הזה ולהוציא עוד מסע בשנה הבאה. פרטים נוספים על מועדי המסע והמחיר, יישלחו בהמשך.

בינתיים מצרפת גלריית תמונות מדף הפייסבוק שלי.

לחץ כאן.

ריפוי מתוך פגישה- מפגשים אישיים וזוגיים בקליניקה.

מרחב הטיפול בין השניים הוא המרחב הטבעי עבורי ביותר והוא מגלם הלכה למעשה את "דעת-לב". אל הטיפול מגיעים אנשים שונים ועל רקע נפשי מגוון. ולמעשה עיקר עבודתי היום היא במרחב הריפוי הזה. הקליניקה שלי ממוקמת בצורן שבשרון.

קיץ נעים,

בברכת דעת-לב

אילניה.