26.8.15

איזה צבע יש לחושך?

את השאלה הזו פגשתי בספר ילדים לפני שנים רבות. לפעמים, בספרי ילדים ניתן למצוא את השאלות העמוקות והמעוררות ביותר. מכירים את זה?

עצם השאלה הזו: איזה צבע יש לחושך? שללה את התשובה המידית של "שחור" והזמינה אותי לבירור ולפתיחת המרחב הפנימי.

חקירת מרחב החושך היא מהותית והכרחית לכל חניכה נפשית ורוחנית. לצערי, אנו חיים בתרבות שמגדלת "נפש צרכנית", נפש התרה ללא הרף אחר "אורות": אחר חוויות, הנאות, גירויים וריגושים..

והדבר נכון הן לגבי עולם החומר והן לגבי עולם הרוח. עם זאת, היכולת הנבנית לפגוש בחושך, בהיעדר אור: בחסרון בנפש פנימה ובמציאות החיצונית, מגדלת נפש שהיא חסונה בפני תלאות החיים, נפש הנעה בחופש יחסי בתוך עצמה ובתוך המציאות, נפש המוצאת את היסוד הרוחני והטרנסנדנטי ממעמקיה. ("ממעמקים קראתיך יה")

למעשה, נפש המעזה לפגוש במחשכיה היא נפש שאינה תלויה ומשעובדת לחוויה של מילוי צרכיה על ידי נפש אחרת\ מותג כלשהו \ מצב פנימי ונפשי מסוים. במובן הזה, חקירת מרחב החושך היא גםבירור של עד כמה אנו באמת חופשיים? עד כמה אנו לא תלויים במילוי של אהבה\הכרה\ בטחון? האם אנו מסוגלים להישאר בחושך? להישאר ריקים?. ככל שאדם מצליח להכיל את מחשכיו, מצליח להישאר ריק- יכולתו להתקשר לאדם אחר מהרובד העמוק של הוויתו, מהיסוד הרוחני, היא גדולה יותר. יכולתו למצוא אהבה אמיתית, המבוססת על זיקה ולא על צרכים, היא רבה יותר. נדמה לי שכולנו כמהים לכך. השאלה היא עד כמה אנו מצליחים להחזיק בכמיהה הזו בתוכנו? ועד כמה אנו גם חופשיים ממנה בו בעת? כן, ממש כך. כמהים וחופשיים בעת ובעונה אחת. האם זה אפשרי? אומנות המפגש עם החושך הופכת את זה לאפשרי.

על כך ועוד תוכלו לקרוא בראיון "הרואה" הזה שערכה עמי כרינה ובר ושפורסם בבלוג הנפלא שלה. ראיון שהוא תולדה של מפגש והסכמה להיות בחשכה...

לראיון לחץ כאן.

 

**למי שמעוניין לשמוע עוד ולהכיר יותר, במוצ"ש הבא יתקיים ערב היכרות עמי ועם הנתיב של דעת-לב. מוזמנים להירשם ולהגיע.

דעת-לב בשנה הקרובה:

קורס מבוא בסוד שיח- מרחב הטיפול הבובריאני.

15 מפגשים שבועיים. תאריך פתיחה - 3.11.15

הקורס הזה הוא הדרך המקיפה והעמוקה ביותר להתוודע לנתיב של "דעת-לב". בקורס לומדים את שפת הזיקה של בובר מתוך גישה פנומנולוגית והיכרות עם המושגים המיוחדים המוצגים בטקסטים הפילוסופיים שלו. כל אחד מהמשתתפים עובר מהלך פנימי ועמוק לאור הגישה המיוחדת הזו ומתוך ליווי והדרכה אישית שלי. הקורס נפתח פעם אחת בשנה והוא מוגבל ל-15 תלמידים לכל היותר.

ערב היכרות למתעניינים בקורס יתקיים במוצ"ש, 5.9 בשעה 20:00, במרחב גלייה שבבני עטרות (ליד יהוד). יש להירשם מראש במייל.

פרטים נוספים על הקורס בקובץ המצורף.

מסע לקצ'קר - צפון מזרח תורכיה.

יוני 2016 - בהדרכה משותפת עם יותם יעקבסון.

ביוני האחרון יצאנו למסע ראשון ומשותף בחבל הארץ היפה הזה. יש משהו ביופי עז, שמוציא את האדם מתוך עצמו וכמו אומר לו: הי'- האלוהי, היסוד הטרנסנדנטי, הוא פה. פקח עיניים ולב והיפתח אליו, צא לקראתו. מסע רוחני מתחיל כאמור בדיוק בצו הזה של "צא". צא מעצמך, מגבולות הכרתך. והטבע הוא מורה גדול לעניין הזה. לאחר שראינו ,יותם ואני, כי טוב הדבר. טוב בין שנינו וטוב ויפה, כל כך יפה הוא המסע, החלטנו להמשיך עם שיתוף הפעולה הזה ולהוציא עוד מסע בשנה הבאה. פרטים נוספים על מועדי המסע והמחיר, יישלחו בהמשך.

בינתיים מצרפת גלריית תמונות מדף הפייסבוק שלי.

https://www.facebook.com/ilaniya.kor/media_set?set=a.10153352201333329.1073741844.703738328&type=3&pnref=story

ריפוי מתוך פגישה- מפגשים אישיים וזוגיים בקליניקה.

מרחב הטיפול בין השניים הוא המרחב הטבעי עבורי ביותר והוא מגלם הלכה למעשה את "דעת-לב".

אל הטיפול מגיעים אנשים שונים ועל רקע נפשי מגוון. ולמעשה עיקר עבודתי היום היא במרחב הריפוי הזה. הקליניקה שלי ממוקמת בצורן שבשרון.

בברכת דעת-לב,

אילניה.